Вперше ідеї хмарних технологій висунув Джозеф Карл Робнетт Ліклайдер у 1970 році. Він запропонував створити у комп’ютерних мережах можливість для користувача отримувати не тільки дані, але й програми для їх опрацювання. Джон Мак Карті також висунув ідею представлення користувачеві комп’ютерної мережі обчислювальних потужностей сервера, як послуги. На жаль, з технічних причин, до 90-х років ХХ ст. хмарні технології майже не розвивалися (через невисоку швидкість передавання даних у мережах та недостатні потужності серверів).
Хмарні технології (англ. Cloud Computing) — це модель забезпечення повсюдного та зручного доступу на вимогу через мережу до спільного обчислювальних ресурсів, що підлягають налаштуванню (наприклад, до комунікаційних мереж, серверів, засобів збереження даних, прикладних програм та сервісів), і які можуть бути оперативно надані та звільнені з мінімальними управлінськими затратами та зверненнями до провайдера .
З поширенням мережі Інтернет, технології опрацювання даних зазнали чималих змін. Але з появою хмарних технологій багато чого змінилося.
Останнім часом масштаби впровадження хмарних технологій стрімко зростають. У галузі освіти твориться справжня революція. Тепер для того, щоб вчитися, вчителю не обов’язково стояти біля дошки. Вчитися можна скрізь: в приміщенні та на відкритій місцевості, під деревом, на борту морського чи повітряного судна. Для цього потрібно лише під’єднатися до мережі Інтернет. Сьогодні відбувається інтенсивне впровадження хмарних технологій і сервісів в систему середньої і вищої освіти та розбудова єдиного інформаційного простору. Використання хмарних технологій в навчанні – це наступний еволюційний крок до надання навчальному процесу властивостей адаптивності, гнучкості, відкритості та мобільності.
На жаль, в шкільному курсі інформатики хмарні технології не вивчаються, але за бажанням, можна було б представити в темі «Комп’ютерні мережі». На даний час, діти проводять за комп’ютерами багато часу, тому дана тематика їх би зацікавила.
Приклади використання хмарних технологій у школі.
Використання Office Web Apps-додатків.
Електронні журнали і щоденники.
Он-лайн сервіси для навчального процесу, спілкування, тестування.
Системи дистанційного навчання, бібліотека, медіатека.
Сховища файлів,спільний доступ.
Спільна робота.
Відеоконференції.
Електронна пошта .
Використання Диску Google
Використання системи дистанційного навчання (наприклад Moodle).
Зручними у використанні у процесі навчання інформатики є хмарні сервіси Google(Диск Google), та системи дистанційного навчання, такі як Moodle. Якщо брати до уваги той факт, що при використанні хмарних технологій в школі автоматично знімаються всі проблеми, пов’язані продуктивністю комп’ютера і кількістю вільного місця на вінчестері (обчислення можна проводити навіть на смартфоні або планшеті); знімаються проблеми, пов’язані з легалізацією програмного забезпечення; від користувача (як вчителя, так і учня) не вимагається знання програмування, то це буде не тільки зручним фактором, а й економічним.
Загалом, останнім часом масштаби впровадження хмарних технологій стрімко зростають, а більшість нинішніх учнів з задоволенням вчаться новим технологіям, розвивають інтелектуальні здібності, та намагаються підвищити свій рівень використання інформаційно-комунікаційних технологій, тому можна впевнено сказати, що учням буде цікаво й корисно дізнатися про хмарні технології, та навчитися користуватися деякими з них.
Blago даря:
Відняти 10%: Власні розробки замість придбаних
чужих
Добавити 10%: Допомога педагогам
Помножити на 10%: Благодійність - запорука успіху! Відкритий безкоштовний доступ до власних матеріалів вчителя
А тому вирішила поширити вірус розуміння сучасних інформаційних технологій для використання педагогами, систематизувавши сервіси та розроблені на них практичні власні зразки завдань, тестувань, презентацій, котрі апробувала у своїй роботі вчителя інформатики.
Я постійно поповнюю даний сайт новинками ІКТ.
Творчих надбань нам,
ТВОРЧИМ СУЧАСНИМ ПЕДАГОГАМ!
...Під час кожних шкільних канікул та й інколи у навчальний період вчителі,(а особливо ті , що атестуються) шукаючи нову тему для виступу перед колегами, знаходять застарілу інформацію про методи чи підходи навчання сучасних учнів.
Я отримала повідомлення від Ирина Лахнеко з посиланням на надзвичайно потрібний освітянам інтернет-ресурс "Портал освітян України "Педрада"". Заходьмо, педагоги, черпаймо нові ідеї один від одного на порталі, ділімося своїми відкриттями.
А ще, прочитайте статтю про досвід Anna Savitska.
STEM впроваджують освітяни Європи STEMAlliance STEMDiscoveryWeek та України ЗмінюємоОсвітуРазом